1
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب.
2
استادیار، گروه تربیت بدنی، گرایش مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب.
چکیده
هدف از تحقیق حاضر آسیب شناسی روشهای مرسوم بازاریابی مجموعههای ورزشی آبی و ارائه الگوی بهینه در شهرستان دزفول بود. روش انجام تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و جمعآوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق صاحبنظران ورزش شهرستان دزفول، مدیران و کارکنان مجموعههای آبی، مدیران ادارات مربوط و اساتید بازاریابی و مشتریان مجموعههای آبی شهرستان دزفول بودند و نمونه آماری تحقیق از میان صاحبنظران، کارکنان و اساتید بازاریابی به صورت در دسترس (43= n) و مشتریان مجموعههای آبی (313= n) به صورت تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق شامل مصاحبه ساختار یافته در حیطه آمیخته بازاریابی و پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه تحقیق حاضر به تأیید 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن 88/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه به روش تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA2020 و دادههای پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS21 وExpert choice11 تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان دهنده 7 نقطه قوت و 18 نقطه ضعف در شاخصهای اصلی و شاخصهای فرعی مدل آمیخته بازاریابی مجموعههای آبی شهرستان دزفول بود؛ بنابر این برای رشد و موفقیت بازاریابی نیاز است تا 7 نقطه قوت شناسایی شده حفظ و بهینه شود و 18 نقطه ضعف شناسایی شده نیز به عنوان عوامل آسیبرسان به بازاریابی و کسب و کار در نظر گرفته شده و گامهایی در جهت رفع این آسیبها و تبدیل آنها به نقاط قوت برداشته شود.